God jul!

Jag ska börja med att förklara mitt senaste inlägg. Jag var inte på topp. Hade varit hemma med Alicia, som haft 40-gradig feber i över en vecka o självklart var gnällig o hängig. På måndagen var vi till doktor o fick veta att det rörde sig om en örinfektion på båda öronen. Lillgumman var så duktig o satt helt stilla när doktorn kollade på henne. Mamman var stolt! ♥ Pencillinet som hon fick var inte populärt o det krävdes en hel del övertalning för att få i det o det tillsammans med fajt om att klä på pyjamas, borsta tänderna o allmänt julstress fick det att rinna över. Jag orkade inte, helt enkelt. O jag är inte så duktig på att ta hjälp o förklara när jag mår dåligt så därför bryter jag ihop istället. Som sagt, jag är inte stolt över det, men... Efter lite sömn o samling av tankar o känslor så ordnade det sig. M hoppade in o tog hand om tösen medan jag snyftade vidare i soffan. Så, nu vet ni...

Här har vi firat jul o myst hela dan. Började dan med morron-klapp i sängen. Sen lite frukost innan M o lillan åkte in till M´s mormor tillsammans med sina syskon o mamma. Jag slog in dom sista julklapparna, duschade o fixade klart. Sen åkte vi till mamsen o papsen. Systrar o M´s mamma var också med. Alldeles för mycket mat, fika o julgodis intogs, julklappar delades ut o självklart tittades det på Kalle. Första året som Alicia var medveten riktigt om vad som hände så det var riktigt skoj. Under hela Kalle satt hon som ett ljus, o så lugn ( o tyst *ler*) har hon nog aldrig varit i vaket tillstånd tidigare :) Det är ju galet hur mycket julklappar barn får. Alicia hade varit nöjd med hälften o till slut var det papsen som öppnade hennes medan hon öppnade pappas. Dom var av någon anledning mer intressanta!

När vi kom hem vid 8 så blev det välling o lite TV-titt innan hon slocknade på 5 minuter. Antar att det blir en liten sovmorron imorrn så hon hinner ta igen sig. Eller så är det önsketänkande från mig, jag behöver ta igen mig! :)

Vi skulle i alla fall behöva vara utvilade imorrn för då kommer M´s ena bror med familj hit för julafton nr 2! Utan julmat dock, på menyn står älgstek o potatisgratäng. Inte fy skam det heller! Senare på kvällen är det partaj hos några kompisar, tösen sover hos mormor o morfar. Vi får väl se hur vi mår imorrn, M börjar bli krasslig så det blir kanske en hemmakväll också. Inte så illa men skulle vara skönt att komma ut lite också.

Fy vad långt det här blev, förstår om ni lessnat för längesen. Nu väntar sängen o mina gofisar som sovit en stund nu. Jag var tvungen att sy klart några kuddar som ska slås in o läggas under granen till imorrn innan jag kunde lägga mig. Varför är man ute i sista sekunden?! Jag har ju vetat sen i slutet av november att dom här kuddarna ska sys men det vore ju dumt att göra klart dom i förtid! Det är Alicias lilla kusin som ska få kuddar med sjörövarmotiv. Störtcoola! :)

Nattinatti. Kommer kort från dagen senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0