Halv 8 hos mig













Kvällen, eftermiddan, började med välkomstdrink. Vi har ju sån tur som har en bartender i vår grupp, han svängde ihop supergoda mojitos åt oss. Mums!


Sen började matlagningen och hur är det man säger? "Ju fler kockar, desto sämre soppa"! Det gällde då inte för oss. Akta´re vad händiga vi var!


Min grupp stod för förrätten, det vet jag inte om jag sagt. Vi gjorde fyllda knyten av lufttorkad skinka. Vi gjorde 2 stycken/ person. Det ena fyllde vi med naturell färskost tillsammans med hackade soltorkade tomater o svarta oliver. I det andra hade vi färskost med smak av vitlök o örter tillsammans med hackad röd lök. Knytena la vi på en bädd av ruccolasallad o lite honungsmelon o   körsbärstomater. Eftersom vi tävlade i både smak o presentation så var det lite noga hur det såg ut också :) Även dukningen fick vi bestämma över. Vi var nöjda!






När huvudrätten kom var jag nog så hungrig så jag glömde helt att fota men vi fick i alla fall oxfile med supergod, krämig bandspaghetti o jättefräsch sallad. Det var också nån glaze (sås) till men kommer inte riktigt ihåg nu vad det var för smak...?















När efterrätten kom in så blev chokladälskaren i mig alldeles lycklig. Vitchoklad-pannacotta med hallonsås!! Smaskens!!



Kvällen avslutades med den sedvanliga köksfesten :) När allt var undanplockat o städat hamnade vi i köket med tända ljus. En bra avslutning på en mycket lyckad kväll!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0