Hett var det här!

Förlåt mitt långa uppehåll! Vi började helgen med myslördag jag o M. Lillan sov hos farmor så vi njöt av god mat, en film o sovmorron. På söndag när vi hämtade henne var hon kokhet o när vi kom hem o tog tempen visade den på 39,8. Febern har sen fortsatt lika skyhögt med 40,7 som topp (lillhjärtat) ända fram till igår. Då var hon nere på 38,5. Idag, som är min första jobbdag den här veckan, konstaterade jag att jag aldrig skulle kunna bli hemma fru! Det är skönt att vara hemma o mysa o kunna pyssla lite som man vill, men akta´re va jag saknar jobbet.

Dom flesta julklapparna är nu färdiga, de sista har inhandlats på internet. Några få kompletteringar, sen kan tomten komma :) Alicia har ju en paketkalender med ett paket om dagen, inget mycket men väldigt spännande för en 2,5-åring. Har inte riktigt kommit på hur vi ska förklara den 25 december att det dröjer ett helt år innan tomten kommer igen?! :)

Tösen har ju som sagt kryat på sig, fortfarande snorig, hostig o lite febrig. Nu är det min tur verkar det som. Jag har varit toktäppt i "däsad" hela dan o kände mig alldeles varm på förmiddan. Åhh, vi som skulle storstäda i helgen!! :( Badrummet är äntligen klart!!! Lite piff o lullull saknas men hantverkarna har till slut gjort det dom ska. O lite därtill ska väl tilläggas. Elektrikern satte upp alla lampor i torsdags o lampan ovanför handfatet lyckades han sätta snett. Handfat, spegel o hylla sitter liksom rakt ovanför varann medan lampan sitter snett till vänster. Ska lägga ut en bild sen så ni får se. Resten av badrummet kommer det också bild på. Sååå fint!! Jag säger som min mamma: "det här badrummet vågar man ju inte använda" :)

Nä, jag måste väl jobba vidare! Hur lugnt som helst, så jag måste ju göra nåt för att fördriva tiden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0