Barnuppfostran

Igår kväll hade vi jordens fajt med dottern. Hon är 2½ år o kaxig som få. För att det inte ska spåra ur helt så försöker vi vara konsekventa o har nu börjat med att hon ska säga förlåt om hon varit "dum". Igår kväll slogs hon (bokstavligen talat) med M o lipade o hade sig. Vi sa då åt henne att hon måste säga förlåt innan hon gick o la sig. Hon grinade o var superlessen men vi var benhårda. Hon ville ha sin napp o snuttis men dom hade M lagt bort när hon började tjafsa. Jag tycker sånt här är så svårt! Det gör ont i mig när hon blir så lessen men samtidigt vill jag inte ge med mig. Då kommer hon ju bara köra över oss. Hur gör ni? Jag vill ju göra "rätt". Jag vill ha en duktig tjej som är go. Jag skyller på mig själv för att hon är så "omöjlig". Vad har jag gjort fel?! Fy så löjlig jag är..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0