Kalasdags

Det är mycket nu! :) På söndag blir lilla fröken 3 år så här hemma bakas det o slås in paket o fixas o donas. I wish! :) Någon liten present har vi väl åstadkommit o Alicia o M bakade chokladbollar igår, men i övrigt är det ostädat, oplanerat o allmänt rörigt. Men det blir nog kalas ändå. Herregud, lördan är ju orörd ännu. :)

Igår var det 3-årskontroll på BVC. Mätning, vägning o kontrollfrågor. OK i rumpan o besiktningen avklarad för den här gången :)
1,01 meter lång
15,1 kilo tung
Vojne vojne, känns som att mamman kommer bli omväxt vid ganska unga år (Alicias unga år alltså, hihi). Hon har ju att brås på med en moster som är 1,85 lång så...

Tillbaka till presentproblemet. Vad ger man en 3åring som egentligen inte behöver nåt? Jag vill inte köpa så mycket leksaker bara för att köpa nåt. Det känns så onödigt. Hellre köper jag nåt om vi är i en affär senare o hon jättegärna vill ha nåt. En cykelhjälm ska inhandlas o lite småsaker har vi (nån bok, ett memory o lite kläder). Det känns som att det får räcka. Det går alltid överstyr det här med presenter till barn tycker jag. Dom uppskattar inte det dom får om det blir för mycket.

Bakning har jag tänkt ägna fredagkvällen åt tänkte jag. Snälla mamman har lovat att baka bullar så jag tänkte sno ihop en par, tre sorter till. Lite mot min princip men i värsta fall får jag skarva med nån köpekaka... :) Tycker det är skoj att baka men det blir lite struligt eftersom Alicia är både ägg- och mjökallergisk och jag vill absolut att hon ska kunna äta allt det som bjuds på hennes egen födelsedag. Det ordnar sig nog!

Återkommer med resultat av både bak o kalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0