Svoosch!

Vart katten tog den här helgen vägen?! Först var det fredag o vi gick o la oss. När vi vaknade var det helt plötsligt måndag morron!! :) Det har varit full rulle helgen så den har bara svischat förbi.

Lördag
Hämtade upp mamma o pappa vid 9 på morron o styrde mot Sandviken och Villa- och Hälsomässa. Bästa Jenny hade monter på Hälsomässan så vi åkte ner o supportade. I övrigt tror jag inte att jag är så mycket för mässor... Vill helst gå o titta i lugn o ro på sånt jag är intresserad av. Vågade knappt titta på utställarna med fara för att dom skulle prata o börja sälja. Köpte faktiskt såna här påsar man vakumsuger med hjäpl av dammsugarn. Har en massa extratäcken o bebistäcken som ju är perfekt att stuva undan så.

Svängde sen in på IKEA o fikade o kom ut med förmodligen billgaste kvittot nånsin från IKEA, 56:-. Några handdukar, skärbrädor o knoppar till en byrå blev storhandlingen :)

Direkt från Gävle åkte vi till syster o sambo på kalajs. Sambon fyller imorrn så då passade vi på att fira i helgen. Kakor, tårta o kaffe gjorde att middagen hemma blev inställd o vi käkade istället snask till middag :) Alicia fick mat, ingen fara...

Söndag
Inledde dagen med städning. Dammsugning, allmän röjning samt klädskrubbsrensning. M o Alicia gick ut o skrubbade däck o förberedde inför däckbyte. Nu ska det väl ändå inte komma mer snö?!

Efter lunch kom Mia o Kicki med sina sämre hälfter på kaffe. Åh, vad jag tycker om mina vänner! Jag önskar jag bodde nära någon så man kunde titta in en kvart utan planering. Jag har ingen så när o det är lite tråkigt :´(

Kvällen spenderades i badkaret. Eller Alicia i alla fall :) Hon skulle förmodligen kunna bosätta sig i badet om hon fick. M fick vakta så tog jag hand om tvätten. Hängde en tvätt som tvättats tidigare o slängde in en ny. Det är så härligt med helger. Städning, tvätt o allt annat tråkigt ska hinnas med.

Kvällen avslutades med att mamsen o papsen kom förbi. Dom skulle hämtade upp lillasyster som tydligen friar med en grabb på granngatan :) Alicia som hade varit när att somna lutad mot mig kom in i både andra o tredje andningen innan dom åkte hem.

Innan jag kunde lägga mig (snubblade uppför trappan toktrött o såg verkligen fram emot att få lägga mig) upptäckte jag att M varit duktig o slängt sängkläder i tvätten. Hade helt glömt bort o det var då verkligen det sista jag var sugen på just då. Menmen, skönt var det att krypa ner i nybäddat o jag kan lova att jag tokslocknade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0