Ledig

Badningen igår var succé! Alicia hade nog kunnat bosätta sig där. Vi började inne i låga delen där det finns vattensprutande giraffer o små mini-jaccuzis. Alicia hoppade o "simmade" o mådde tokbra. Men höjdpunkten blev ändå när vi gick in den vanliga barnbassängen. Jag trodde nog att hon skulle vara lite avvaktande där inne i och med att hon inte når botten där inne, men med puffar på armarna o simdyna på ryggen så mådde hon som en prinsessa! Hon lärde sig ganska snart att ta sig framåt med hundsim o såg precis ut som en liten vovve där hon paddlade både hit o dit. Avslutade kvällen med kebabtallrik på plats på pizzerian. Inte så ofta vi äter på plats så det var riktigt mysigt. Alicia hade nog en riktigt toppen-dag. Det behövs inte mycket för att glädja en liten 2,5-åring.

Idag har julen fått flytta ut för den här gången. Lika underbart som det är att plocka fram alla tomtar så är det skönt att ta undan allt. Men tanke på att jag är tomte-galen (M´s ord) o har sådär 5 bananlådor med tomtar så tar dom upp en del plats när dom är uppställda. Det blir liksom så rent o städat när det plockas undan. Bara julgardinerna kvar nu, men det får bli imorrn.


Här är samlingen för 3 år sen. Hm, det har fyllts på lite sen dess också.. :)

Imorrn ska mamsen, papsen, syster o systers sambo komma på mat. Enda problemet; jag har inte en aning om vad vi ska bjussa på. Helt blank på matidé-fronten. Men men, det är långt till imorrnkväll :) O har ni någe bra tips så är det bara att lämna en rad!

Kikar på Filip o Fredriks årskrönika nu. Det är liksom inte så skoj med dom där pajsarna längre som det var i början. Dom är fortfarande roliga ibland, men jag tror jag har tröttnat på dom.

Kanske skulle gå o lägga sig istället? Nja, kanske skulle läsa lite. Det var längesen.
Må så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0