Sjuk helg

Alicia firade in helgen med att tok-kräkas på fredag-kväll. Kvällen fick därför ett tämligen abrupt slut. Den var annars mycket mysig med pizza, sällskapsspel o massa tokprat :)

Lördag morron så var sessan pigg som en mört igen o det var full fart. Vette 17 vad det var med henne kvällen innan. Tror inte det var magsjuka eftersom det gick över så snabbt. Det kan ju vara så att hon är lite lik mor sin.. När jag var yngre, visserligen i tonåren, men då kunde inte jag vara upp längre än 11 på kvällen så kräktes jag. Det var en period då jag växte mycket o det är kanske lika för tösen?

Söndag morgon vaknade vi till en kokhet liten fröken o termometern visade 39,5! Vad är det här?! Vi donade i lugnt tempo med tanke på febern. Lite muffinsbak, kojbygge o bokläsning. På kvällen var febern nere i 37,2 o då hade hon ändå inte fått medicin på över 8 timmar!? Mysko! Skönt i alla fall att det inte var nåt långvarigt. M fick ändå vara hemma idag för säkerhets skull, men det har inte varit nåt "fel" på henne idag så det vette katten vad hon råkade ut för. Hoppas det bara håller sig borta nu. Lillvännen ♥

Stressen på jobbet fortsätter o jag kom hem med världens skallebank på kvällen :( Skulle behöva vila ögonen från att sitta framför dataskärm känner jag. Hm, gick väl sådär med mitt jobb känner jag. Åsså hamnar man här också på kvällen :) Men nu ska jag ge mig o blänga på tv´n istället :)

Nattinatti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0