Vilken dag!

Åh, vilken underbar dag! Sol, värme o mys med familjen!

Mamma o pappa o Åsa kom hit på förmiddan o stannade på lunch. Pappa o M donade lite på lekstugebygget, men av någon anledning blev det inte så mycket gjort. Nåja..

Vi andra donade o jäste i solen. Jag fick hjälp att sätta upp "insynsskydd/ prydnad" på altanen o blev faktiskt riktigt nöjd! Jag köpte för nåt år sen tallriksunderlägg men dom var så knöliga så det var svårt att ställa glas på dom så dom har bara legat i en låda. Nu kom dom till användning som nåt annat. Det gillar jag.

 
Inte tokigt va?!

Har krupit på alla 4 o rensat i rabatten o fått hjälp av mamma att lokalisera vad som är ogräs o inte. Lite tråkigt om jag skulle rensa bort blommorna o behålla ogräset som grannen hade lyckats med förra året :D Jag tycker det är kul med blommor, men kan inte tillräckligt än. Jag tycker bäst om sånt som bara växer o är :)

 
Bellis vet jag i alla fall vad det är o tycker dom är så små o söta där dom blommar.


Trots o-gröna fingrar växer rabarbern så det knakar så många pajer kommer det bli i sommar. Mums! :)

  
På hyllan, som kom upp förra sommarn, samlar jag prylar jag gillar just nu! Rostiga spikar o en underbar gammal sopskyffel sällskapar med ljuslyktor o blommor.

Bilderna knäppte jag nu på kvällen så förmodligen undrade grannarna vad jag höll på med när jag låg på alla 4 på gräsmattan, men det bju´r jag på :D



Vi har knappt varit inne på hela dan, förutom dusch o hårklippning på lilla tösen nu på kvällen. Alicia älskar att vara ute o jag hoppas att det blir många såna här dagar/kvällar i sommar!

Imorrn styr vi bilen söderut. Hoppas vädret är med oss och er även då.
Kramkram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0