Helgen.

Igår blev vi bjudna på grillat hos mamsen o papsen. Vi har ju tidigare fusk-grillat på engångsgrill, lite korv o så, men igår blev det "på riktigt". Karré, majskolv o champinjoner. Egna klyftpotatisar o bea till det var inte helt fel. Akta´re va gott det var! Jag åt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Kvällen blev lugn med lite ost o kex o TV. O alldeles för sent kom jag på att vi skulle släckt ner o "firat" Earth hour. Det gjorde vi förra året. Satt med tända ljus o spelade Yatzy o hade hur mysigt som helst. Det gör vi alltför sällan; stänger av TV´n o bara umgås. Det är ju så dumt, det är ju hur mysigt som helt!

Idag har vi tokstädat nedervåningen. Dammat i varje vrå o dammsugit under soffor, bakom element o överallt. Sånt kanske ni gör varje städning, men vi är inte riktigt så duktiga.. Men det är attans så skönt när det blir gjort. Fick sen fikafrämmande av Jenny o Kalle o tösen fick present bara sådär ändå! Alicia tackar massor för böckerna o läste 2 av dom till sänggången :)

Åkte senare på kvällen in till stan o tog en promenix med Jenny. 45 minuters prommis klockan halv 9 på kvällen gör att jag just nu inte är jättetrött, men jag vet att jag kommer vara imorrn, så jag ska nog gå o krama kudden nu. Imorrn är det nya tag som gäller :)

Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0