Lyckad helg!

Lördagen var heelt underbar! Vi var ju med på Matstafetten första gången o det var då inte sista gången :) Till alla som inte varit med kan jag bara säga, var med! Vi träffade en massa trevliga människor o på efterrätten hade vi så trevligt så därifrån kom vi inte förrän klockan nästan var halv 1. Då var det "efterfest" på Folkan med alla deltagare, men varken jag eller M är så mycket för "fest på lokal" så vi gjorde snabbvisit, köpte korv på Kalles (så klart!) o trampade sen hemåt. Klockan blev nog nästan 2 ändå innan vi var hemma, mycket nöjda med kvällen!

Lite seg på söndagen så vi började lite lugnt o skönt med en film o ostkrokar i soffan. Sen åkte vi till M´s mamma där Alicia sovit och fikade morsdags-fika. Min mamma firade vi redan i fredags då vi hade kalas för lillasyster också. Kvällen blev också bara lugn med lite fix ute. Sådde fröer för nu ska det väl inte bli några fler minusgrader. Hoppas jag i alla fall. Alicia fick peta ner några morotsfrön i en egen liten kruka också o var så mallig. Hoppas verkligen att det kommer lite för henne/oss. Förutom morötter sådde jag också ruccola, persilja o "vanlig" sallad. För 2 år sen när jag sådde kom det faktiskt en hel del.

Jobb sent idag, till 18.15. Just nu rast o sista timmen brukar gå rätt fort så jag ska nog överleva :) 2 arbetsdagar kvar sen innan 5 dagars ledigt!
ÅH

SKÖNT!!
Vi åker på en tripp till Sthlm till M´s bror med familj, ska gå på Skansen o mysa. Annars ska vi bara vara hemma o pyssla. Vi (M o min pappa..) har påbörjat lekstugebygge så jag hoppas panelen kan komma på så vi kan börja måla lite på den. Ska bli så mysigt sen när tösen kan stöka där inne. Tror nog det kommer bli ny favvo-syssla för sommaren.

Nä, nu ringer kunderna på mig igen.
Ha en fortsatt trevlig måndag kväll allesamman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0