Gympatanten berättar

Min "karriär" som gympafröken fortsätter :) 3e gympapasset avslutades igår o nu börjar man bli lite varm i kläderna i alla fall. Det går bra att ta kommandot även om det känns som att man pratar för döva öron ibland. 2-6åringar är väl inte kända för att vara dom bästa åhörarna kanske!

För 2 helger var ju jag o min gympakollega till Falun på en 2-dagarskurs. Då det var en baskurs för allmänt barn- o ungdomsledare vet jag inte om vi fick så jättemycket praktiska tips. Dom allra flesta, även kursledarna, var riktiga gymnast-instruktörer så det var mycket som var rena grekiskan för oss "vanliga". Men det var ändå kul o liite inspiration fick vi.

Nu i helgen är det dags igen. En fortsättningskurs o efter det får vi licens för barn- och ungdomsgymnastik. Häftigt va?! Det är fortfarande blandade ledare som kommer att gå kursen, men jag hoppas ändå att det inte är så jättedominerande och inriktat på gymnastik-gympa om ni förstår.

Det blir hotellnatt i alla fall!! O kul att träffa lite nytt folk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0