Kladdkaka

Hittade ett recept som jag bara var tvungen att testa såhär på kvällskvisten :)
Originalreceptet innehöll egentligen Center-choklad, men det fanns inte i mitt skåp så det blev After Eight istället.
O joorå, det gick det också :)



Kladdkaka med Center

100 gram smör el margarin
3-4 stycken Center-förpackningar, 50-grams (jag hade i 150 g After Eight)
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt

Gör så här:
Smält smöret och Center i en kastrull.
Vispa/rör ägg och socker. (Pernilla vispade för hand med en vanlig visp så då gjorde jag det också :) )
Vispa/rör ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i Centerblandningen.
Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant.
(Pernilla bröade sin med hälften mjöl och hälften kakao, slängde bara ner en matsked av varje i en smörad form och kastade runt det så formen blev täckt, så då gjorde jag det också :) )
Grädda i 175 grader i ca 18-20 min.
Vi åt ljummen kaka med vaniljglass.
Akta´re va gott det var!

Originalrecept kommer från Pernilla och "Bli min jäst"-bloggen: http://bliminjast.se/2011/april/kladdkaka-med-center.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0