DIY Popcorn-kartong

Här kommer ett försök till beskrivning av popcorn-kartongerna jag gjorde igår.
Det var minsann inte det lättaste att i text (o bild) förklara hur jag gjort.
Vill ni att jag ska förtydliga nåt så är det bara att fråga..


Måtten på mitt papper är 42 x 21 cm
Strecken är ritade (från vänster) vid 2 cm, 12, 22 o 32 cm
Uppifrån räknat är ett streck draget vid 15 cm



Jag klipper bort det lilla "hörnet" till vänster och klipper sen upp flikarna längst ner
Se bilden nedan:




Vik vid samtliga ritade streck


Klistra ihop kortsidorna
Den smala kanten viks in på insidan av kartongen


Nu ska botten limmas ihop:

Jag lade bara de olika sidorna omlott o limmade ihop
Kan säkert göras "snyggare" om man vill


Sista nu...



Klart!
 


Nu kan påsarna utsmyckas, målas o pysslas med så mycket man vill
När jag använde mina som popcorn-kartonger lade jag plastpåsar inuti så går dom att återanvända

Sen är det bara fantasin som stoppar hur fina dom blir.
Med ett band upptill kan dom användas som present-"påsar" också..


Kommentarer
Postat av: mamma

Att du blev en så´n pysselprinsessa då.

2012-07-13 @ 09:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0