Pyssel

Satt o surfade på jobbet när jag hittade ett tips på en jättemysig fjärilsmobil i vaxduk. Här är min variant:

 
Först googlade jag fram en bra bild på en fjäril som jag klippte ut o kunde använda som mall, sen var det bara att klippa. O klippa o klippa o..

 
På hälften av fjärilarna limmade jag sen fast snöre i mitten. När det torkat limmades resterande hälften på, avig mot avig.


Längst ner på snöret knöt jag fast en liten pärla för att få lite tyngd, den hänger nog till sig ändå, men..
Såhär tjusigt blev det i lillans lekstuga. Flera mobiler blir det..

Tips just nu: Vaxduk på ÖoB för 29:-/ meter. Alla 3 som jag använt kommer därifrån.

Originalet: http://rebeccasdiy.blogspot.se/2012/05/diy-fjarilsgirlang-butterfly-garland.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0