Mjölk- o äggfri kubb

Nybakta kubbar o mjölk till kvällsfika. Jo, jag tackar jag! :)



Mandelkubb

100 gram rumsvarmt margarin
1 dl socker
5-10 st bittermandlar
1 dl sojayoghurt
4 dl mjöl
1 tsk hjorthornssalt

Pärlsocker


Rör mjukt margarin o socker luftigt.
Mal/riv mandeln och blanda ner (jag använde bittermandelolja istället)
Rör ner yoghurt, mjöl o hjorthornssalt.
Forma 3x5 cm stora rektanglar som doppas i pärlsocker.
(Det där var lite klurigt då degen/smeten var vääldigt kladdig, det blev lite sisådär)
Grädda på bakpappersklädd plåt i mitten av ugnen i 225 grader i 9-12 minuter.
(I min ugn räckte det med 7 minuter, håll koll)

Receptet kommer som vanligt från en av mina bakbiblar: http://www.kakboken.se/
Denna gång ur nummer 2 "Kakor och cookies"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0