Mitt planteringsbord

När jag fyllde 30 fick jag ett planteringsbord av M´s bror med familj.
Hade faktiskt inte önskat mig det eller ens tänkt att jag behövde ett, men det har varit himla användbart.
Mest har det använts som en bänk utomhus att kunna förbereda mat o annat. När det väl varit fint väder har det varit skönt att slippa gå in för att fixa vid köksbänken.





Häromdan var det rabarber som togs om hand för att frysas in.
Perfekt att kunna ta fram o kunna göra rabarbersaft mitt i vintern till exempel.

Såhär fin blev förresten rabarbersaften som jag tipsade om tidigare.

I plastmuggarna bredvid har jag satt ner fryspåsar o sen hällt ner saft som jag sen sätter in i frysen.
När saften är frusen kan jag bara ta ur påsen o stapla på.
Original-idén hittade jag i ett internetforum o då användes tomma mjölkkartonger för att lättare kunna stapla i frysen.
Plastflaskorna har tagit slut o jag vill ju kunna frysa in saften så den håller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0